Lempikohteesi Kreikassa?

Marko

Aktiivi
Ylläpitäjä
Seuraavaksi:
Máleme
20 päivän päästä
Mikä on se kohde sinulle kreikassa. Minne tulee joko palattua aina uudelleen tai mistä on parhaimmat muistot?

Aloitan itse. Georgioupolilla on aina paikka sillä se oli eka reissu mikä tehtiin @Ice-Cherry kanssa yhdessä.

Lefkas on yksi lemppareista jo koon ja tunnelman puolesta. Cafe di Pariksen Panos (sekä muut) on myös yksi syy miksi sinne pitänee vielä ehkä päästä.

Kos on myös mainio paikka ja siellä olen skidinä käynyt ja nyt viime vuonna uudelleen. Tänä vuonna sinne mennään myös katselemaan paikkoja. Eka kerta kun kahtena vuonna peräkkäin sama kohde.

Ice-Cherry

Jäsen
Seuraavaksi:
Maleme, Kreeta
20 päivän päästä
Paras paikka Kreikassa 🤔 Vaikea aihe - huonossa paikassa en ole käynyt, mutta Georgioupoli ja Kos ovat kyllä olleet parhaasta päästä. Samoin Kosin kaupunki ja Rethymnon.

Kos on kuitenkin ensimmäinen paikka, jossa tuli se fiilis, että tänne tulen palaamaan uudelleen ja uudelleen. Nyt sinne ollaankin menossa uudestaan. Saa nähdä, miltä tuntuu, kun nyt menee sinne heti uudestaan, että vieläkö on sama tunne.

Lumppari

Jäsen
Kertokaa mikä Georgioupoliksessa teitä viehätti? Itse olen käynyt siellä läpikulkumatkalla mutta en oikein muista paikasta mitään. Kaksi parasta Kreikan kohdetta ovat ehdottomasti Korfu ja Kefalonia. Tämän kesän Lefkas taitaa myös nousta suosikkien joukkoon. Vehreitä saaria kaikki ja niissä on monia ihania kyliä, joissa näkee sitä aitoa Kreikkaa ja kaikissa on upeita rantoja. Korfun kaupunki on kauneudessaan vertaansa vailla ja erilainen kuin näiden muiden saarten pääkaupungit. Parhaat puolet näet vasta kun lähdet pois lomakylästä ja teet vaikkapa saarikierroksen.

Marko

Aktiivi
Ylläpitäjä
Seuraavaksi:
Máleme
20 päivän päästä
Kertokaa mikä Georgioupoliksessa teitä viehätti? Itse olen käynyt siellä läpikulkumatkalla mutta en oikein muista paikasta mitään.
Ennen Georgioupolia en ollut useampaan vuoteen Kreikassa käynytkään. Se on yksi syy ja olihan se mukava pieni paikka. Itseen vetoo noi pienemmät paikat kuten Nidri Lefkaksella ja tuo Georgioupoli. Siellä ei ole sitä niin pahaa kiireen tuntuakaan kuin sitten jos menee jonnekkin isompaan paikkaan. Käytiin siellä yksi vuosi lounaalla kun oltiin Rethymnonissa ja olihan se muuttunut siitä meidän ekasta reissusta.
Silloin oltiin vain viikko siellä ja lähdettiin ihan puhtaasti rentoutumaan. Oltiinkin aika paljon rannalla silloin.

Ice-Cherry

Jäsen
Seuraavaksi:
Maleme, Kreeta
20 päivän päästä
Kertokaa mikä Georgioupoliksessa teitä viehätti?
Kamalan vaikea kysymys! Varmaan ainakin se, että itsellä oli kaksi vuotta ollut taukoa Kreikasta ja kun sinne vihdoin pääsi, se tuntui niin ihanalta. Pieni kylä, jossa oli paikallista elämää ja hyvä ranta - ne ainakin viehätti. Lisäksi se ei ollut niin täyteen ahdettu ainakaan silloin turisteista.

Kerran olen käynyt Korfulla, mutta se ei jättänyt minuun sellaista tunnetta, että haluaisin uudelleen. Silloin tosin olin todella pienessä kylässä, Arillaksessa, josta oli huonot bussiyhteydet muualle saarta. Eikä mahdollisuutta auton vuokraukseen tuolloin ollut.

Kefaloniassa haluaisin päästä käymään myös. Se näyttää ainakin kuvista ihanan vehreältä!

taneli

Jäsen
On tosiaan vaikea kysymys. Tuo mieluisimman kohteen vaatimukset ovat muuttuneet vuosien saatossa lasten kasvettua aikuisiksi. Aiemmin mentiin enemmän heidän ehdoillaan ja tekeminen keskittyi uima-altaille ja -rannoille. Hyviä paikkoja olivat mm. Rodos, Samos.

Nykyisin matkat ovat enemmän omatoimisia Kreikan kiertomatkoja esim. Peloponnesokselle. Tosin selatessa edellisiä matkakohteita näyttää Lefkaksen Nidri esiintyvän useamman kerran. Sinne matkaamme taas viikonloppuna. Nidri on pieni paikka, mutta jokin siinä vaan vetää puoleensa. Osasyynä on varmaankin Lefkaksen ponttoonisiltayhteys Kreikan mentereeseen. Lefkakselta olemmekin tehneet autoreissut niin Meteoraan kuin Delfoihinkin.

Toinen meille mieluista pienemmistä Kreikan paikoista on Samoksen Pythagorion.

Ice-Cherry

Jäsen
Seuraavaksi:
Maleme, Kreeta
20 päivän päästä
Samos on ollut minulla jo vuosia listalla, että haluaisin mennä sinne. Joka vuosi se vain näyttää tallaantuvan jalkoihin. En ymmärrä, kuinka siinä aina niin käy.

Piipa

Jäsen
Seuraavaksi:
Zakynthos Argassi
-89 päivän päästä
Olen pitänyt lähes kaikista lomakohteista Kreikassa, mutta Parga ja Samos tuovat lempeän läikähdyksen sydämeen. Kreetalla olen myös viettänyt mukavia lomia, paitsi Paleohorassa, jossa en oikein viihtynyt. Mutta auton vuokraamalla saattaa löytää kiinnostavia ja kauniita paikkoja mistä vaan.

Lempipaikkani Kreikassa on merenranta ;):cool: Uudestaan haluaisin mennä Kreetan Agios Nikolaukselle. On vielä monta paikkaa missä Kreikassa haluaisin käydä, joten ihan heti ei tämä paikka ole uudelleen kohteena.

Ice-Cherry

Jäsen
Seuraavaksi:
Maleme, Kreeta
20 päivän päästä
Kreetalla olen myös viettänyt mukavia lomia, paitsi Paleohorassa, jossa en oikein viihtynyt. Mutta auton vuokraamalla saattaa löytää kiinnostavia ja kauniita paikkoja mistä vaan.
Kerran olen itse piipahtanut Paleohorassa ja minusta se vaikutti ihanalta pikkupaikalta. Palaaminen on jäänyt, koska sieltä on niin pitkä matka muualle. Miksi et pitänyt ko paikasta?

Piipa

Jäsen
Seuraavaksi:
Zakynthos Argassi
-89 päivän päästä
Kerran olen itse piipahtanut Paleohorassa ja minusta se vaikutti ihanalta pikkupaikalta. Palaaminen on jäänyt, koska sieltä on niin pitkä matka muualle. Miksi et pitänyt ko paikasta?
No meille sattui kehno hotelli, Villa Marise, AM listoilta. Oli kyllä hienolla paikalla mutta heikosti hoidettu. Oli älyttömän kuuma ja terassilla pörräsi lentäviä kuoriaisia, isoja. Paikka oli katsottu päivässä, niinpä olikin auto vuokrattava, että pääsi ihmisten ilmoille. Saimme vuokraamon ainoan automaattivaihteisen, joka ei melkein jaksanut meitä viedä mäkiä ylös. 😂 Kylä oli minulle liian pieni kahdeksi viikoksi, mutta jos on intohimoinen rantaihminen, niin varmaan viihtyy. Toisella viikolla tuuli hurjasti ja hiekkaa oli kaikkialla. Kivisen rannan puolella säästyi hiekkapuhallukselta. Kävimme viime keväänä katsomassa tuttuja paikkoja. Vahvisti mielikuvaa. Olemme eläkeläisiä, mutta oli tämä liian rauhallinen meille.

Ice-Cherry

Jäsen
Seuraavaksi:
Maleme, Kreeta
20 päivän päästä
No meille sattui kehno hotelli, Villa Marise, AM listoilta. Oli kyllä hienolla paikalla mutta heikosti hoidettu. Oli älyttömän kuuma ja terassilla pörräsi lentäviä kuoriaisia, isoja. Paikka oli katsottu päivässä, niinpä olikin auto vuokrattava, että pääsi ihmisten ilmoille. Saimme vuokraamon ainoan automaattivaihteisen, joka ei melkein jaksanut meitä viedä mäkiä ylös. 😂 Kylä oli minulle liian pieni kahdeksi viikoksi, mutta jos on intohimoinen rantaihminen, niin varmaan viihtyy. Toisella viikolla tuuli hurjasti ja hiekkaa oli kaikkialla. Kivisen rannan puolella säästyi hiekkapuhallukselta. Kävimme viime keväänä katsomassa tuttuja paikkoja. Vahvisti mielikuvaa. Olemme eläkeläisiä, mutta oli tämä liian rauhallinen meille.
Itse olen päälle kolmekymppinen ja en kyllä mistään bilepaikoista välitä. Viihdyn pienissä kylissä ja nautin rannalla loikoilusta. Mutta en kyllä kahta viikkoa jaksa maata. Paleohorassa on ehkä juuri se ongelma, että on vähän kaukana kaikesta. Varmasti siellä auton vuokraaminen on tarpeellista.

elbis

Uusi jäsen
Seuraavaksi:
Kreikka 2019
Kefalonia, Samos (Pythagorion), Karpathos (Pigadia).. siinä kärkikolmikko mutta ei ehkä juuri tuossa järjestyksessä. Noihin kaikkiin olisin heti valmis lähtemään uudestaan!

Helppa

Uusi jäsen
Seuraavaksi:
Pserimos 5/2019
Kalymnos, Tilos, Karpathos, Kefalonia, Naxos, ja tietenkin nyt tuo Pserimos:love:, tämä ei ole paremmuusjärjestys, mutta nuo paikat ovat olleet meille mieluisia ja Kalymnos, Karpathos ja Tilos varsinkin käyty useampaan otteeseen. Kefaloniaan olis ihana mennä uudelleen, mutta sinne kun ei suoria lentoja mene, niin lento-lento tai lento-auto-laiva yhteys esim. Lefkakselta on aikaa vievää puuhaa:unsure:.

Jäseniä paikalla

Yhtään jäsentä ei ole paikalla tällä hetkellä.

Tilastot

Viestiketjut
71
Jäsenet
44
Uusin jäsen
dfhk1233